Daisypath Happy Birthday To Me tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 2 July 2013

Waktu-Waktu Merepek

Assalamualaikum & peace be upon you.

Aku post new entry ni kat office. Bukan sebab aku tengah bosan tak ada kerja. Kerja tak siap lagi ni. Tapi aku nak gak type. Hehe.

Dah sebulan lebih intern. Dah dua kali merasa masuk ofis pepagi buta then balik lewat dah gelap. Kelaur rumah waktu matahari belum tunjuk seri, balik waktu matahari dah mengundur diri. Semuanya disebabkan kerja urgent last minit dapat dari bos. Tapi bos pun tak salah la, sebab memang benda mengejut. Bukan aku je terkejut. Satu company ni terkejut.

So far intern so-so la. Can't say that it was exciting all the time.. and can't also said it was boring all the time. Ada masa rasa malas je nak iron pakaian bagai ni suma. Tapi so far aku tak da la rasa bosan sangat macam time study.

Maybe because there always have new events, new issues, new things to learn. And of course not using books, macam waktu belajar. That was a relief, tahu?!

Baru aku sedar yang sebenarnya nafsu belajar aku makin merudum. Baru aku nampak sekarang. Nampaknya aku kena consider balik la target untuk sambung master yang kononnya dulu aku nak ambil around a year lepas start kerja tu. Hurm.... maybe 2 or 3 years after start working kot baru sambung master.

So, lepas da hampir dua bulan intern ni, and dah merasa first gaji (poyo sebut gaji, padahal allowance je pun), rasa bersyukur sangat. And rasa macam tak sabar nak kerja. And the most unbelievable is; mindset aku selama ni yang kerja ofis ni bosan gila dah bertukar. Stigma yang aku nampak selama ni dah berubah. Not really bad la kerja kat ofis ni eventhough tak merasa sangat kerja-kerja teknikal.

Memang agak susah actually nak merasa kerja yang betul-betul teknikal kalo kat company aku ni. Sebabnya kerja operation banyak kat offshore je la. Kalo design lak guna vendors je. So kalo nak belajar semua tu, just in theory je. Sebab UTP tak provide insurans yang cover students pergi offshore, jadi company aku tak nak ambil risk. Makanya tak dapat lah aku pergi offshore.

Kat department aku ni, kalau engineers, sorang je perempuan, which is SV aku. Yang lain suma lelaki. But they all are kind. Hehe. Engineers dari department lain pun baik-baik gila. Bila aku tak faham apa-apa, aku tanya je, diorang akan cuba jawab, kalo tak pasti, diorang akan kasi tau aku pada siapa aku boleh rujuk untuk soalan tu. Kakak-kakak kat sini pun ramah-ramah gak. Tak kira la department mana pun. Tu yang best tu. Hehe.. Senang cerita, environment ofis macam ni memang menyenangkan sesape je aku rasa.

Next week dah start bulan Ramadhan. Kena terus berdoa agar Allah rezekikan Ramadhan buat aku, buat kita semua. Tapi andai kembali ke sisi-Nya is the best for me, doakan kesejahteraan aku ye. :)

Setakat ni, aku belum pernah lagi balik Manjung, sejak aku datang KL 5th May lepas. Asyik parents aku je yang turun KL ni ha. Rindu nak balik Manjung actually. Rindu katil, rindu bantal peluk, rindu nak gomol Din, rindu nak sakat Garfield, rindu nak lepak kat Teluk Batik, rindu nak drive bawak mak ke pasar. Rindu rindu rindu. Nanti raya pun bukan dapat cuti panjang. I am sad. T_T (okay gedik)

Aku baru habis baca satu novel ni. Kalo aku type nama novel or penulisnya, confirm ramai yang kenal. Jadi untuk mengelakkan korang tahu apa yang aku rasa, aku tak moh kasi tau title novel tu. Hehe.

Bila baca novel tu, setiap kali watak tu rasa sedih, sunyi, sepi, tension, mesti dada aku pun rasa sesak je. Sebab watak tu 75% persis keadaan aku, dulu. Situasi yang dia lalui, lebih kurang aku. Aku terasa macam baca cerita yang sangan familiar dengan surrounding aku. Cuma ending nya lain. Hehe.

Malam tadi baru aku perasan yang aku hampir-hampir lupa keadaan aku satu masa dulu, bila sekarang segalanya mula beransur-ansur menjadi baik. Walaupun perlahan-lahan dan berdikit-dikit.

Dah, tutup cerita tu. Btw, aku jarang online sekarang. Sebab lappy aku kat adik. Actually during weekdays aku online je hari-hari kat ofis. Tapi setakat buka gmail je la. Sebab FB twitter bagai tu kena block kat ofis ni. Paling-paling kalau ada masa senggang, aku bukak la websites news yang macam-macam. Sebab kang jadi katak dalam kaca lak kalau tak tau isu semasa. Kalau da banyak sangat masa senggang, aku layan la blog pulak, sekadar blog walking. Tapi hari ni terajin lak nak post entry. Hahaha.

Okay, sambung kelija (kerja). Ada kerajinan, insyaAllah aku post new entry. Entry yang pending berbulan-bulan. Till next post, kay.

p/s: " No bond-bond is sweeter than our bond". Ini tercetak pada mug aku yang adik aku hadiahkan. Mula-mula baca, rasa geli yang amat. Meremang bulu roma aku. Tapi bila duduk buat kerja yang macam nak pecah mata ni, then pandang ke mug tu, mula la sengih sorang-sorang. Wahaha. Thanks dear for the gurly pinky mug ni.

Assalamualaikum & peace be upon you. (^.^)

No comments: