Daisypath Happy Birthday To Me tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 27 March 2015

Another Phase of Life

Assalamualaikum & Hi.

In less then a week, aku akan mulakan fasa baru dalam hidup aku.

Fasa 1: Zaman kekanak main panas - done!
Fasa 2: Zaman sekolah rendah comot compang camping - done!
Fasa 3: Zaman sekolah menengah aktif outdoor - done!
Fasa 4: Zaman undergraduate pecah otak tak faham kenapa nak ambil course susah - done!
Fasa 5: Zaman menganggur cari kerja dengan kelayakan sampai emo dan hampir putus asa - done!
Fasa 6: Zaman berkerjaya dan kumpul experiences dan cecepat target dapatkan IR - almost start!

Sama macam masa nak cari placement untuk internship dulu, punya lah aku taknak intern di kawasan KL, akhirnya terpaksa accept sebab offers yang dapat semua belah sana jugak, maka sama lah dengan first job aku ni. To start our career in this so busy KL, aku rasa sedih sikit lah. Tapi bila ingat job scopes  yang aku dapat ni, buat aku rasa semangat, and terus aku cakap kat diri sendiri, "KL pun KL la. Cukup experiences, kita pergi la tempat lain yang kurang sesak sikit."

Kita boleh dan mampu merancang segala di dunia, tapi Allah adalah Perancang terbaik. Hanya Allah yang lebih tahu apa yang terbaik untuk kita dan seisi alam ini. ^  ^
Perancangan manusia itu usaha, dan perancangan Allah itu takdir.

"Dan mereka merancang (tipu daya), Allah juga merancang (membalas tipu daya), dan Allah sebaik-baik Perancang (membalas tipu daya)." [ Surah Ali-Imran, ayat 54]

Mohon doakan supaya segala urusan aku di permudahkan ye. Job scopes mencabar gilos bagi aku. Tapi memang kerja gitu pun yang aku dok mencari selama ni. Haha.

Ok until next post, Take care.

Assalamualaikum & peace be upon you. :)

No comments: