Daisypath Happy Birthday To Me tickers

Daisypath Happy Birthday tickers
Showing posts with label celebration. Show all posts
Showing posts with label celebration. Show all posts

Saturday, 3 January 2015

End of 2014

Assalamualaikum & hi. ^ ^

AMARAN : ENTRY INI MENGANDUNGI TER-LALU BANYAK GAMBAR SEPANJANG HAYAT BLOG INI. SEKIAN~~~~

It's 3rd day of 2015 dah, dear. Ohh mannn (gaya Afrina)..

Tapi cerita tahun lepas masih belum story lagi. Sorry blog coz didn't have enough time to write a nice ayat dalam nieh. As usual, banyak entry sebenarnya, tapi semua di 'save draft' sebab type separuh jalan. Hihi..

So I think I just want to 'tero-bek' few events sepanjang 3 bulan terakhir 2014 lepas.

UTP 14TH CONVOCATION CEREMONY - 19th Oct 2014
Since this is the major event for my own life, so harus wa wajib la paling banyak picture. Kihkihkih.. Kalau rasa annoying mohon tutup awal-awal, nanti termuntah darah, aku gak salah. Sorry awal-awal yer. :)




 



















AMALINA'S WEDDING - 13th Dec 2014

Since aku agak busy jadi runner + mak andam pengantin baru ni, so aku tak sempat ambil banyak gambar. Sedang menanti gambar-gambar ehsan dari camera adik-adik juniors and family and kawan-kawan pengantin aja lah. Haha..




ALANG'S WEDDING - 19th & 20th Dec 2014

Disebabkan seminggu before kenduri Alang ni, aku dah ambil cuti untuk pergi interview, maka terpaksa lah aku ponteng majlis akad Alang. Cuma hari walimah aja aku pergi. Nasib budak kerja part time, gini la.
Dari wedding Along, bawa lah ke wedding Etit, sampai lah ke wedding Alang, 3 kali tu juga lah aku terlepas majlis nikah abang-abang aku.
Satu time diploma, nikahnya time aku tengah mid-term tests, memang melepas la.. Walimah kat belah rumah kami baru aku ada.
Second time baru 5 hari start praktikal, memang tak berani la aku nak apply cuti kan. Bad reputation pulak kang practical tak sampai seminggu nak apply cuti. Haha.
Now disebabkan status aku yang busy mencari kerja, interview punya pasal, burn majlis nikah abang sendiri.
Tinggal Angah je lagi ni, kalau time Angah nanti pun aku miss, memang dasyat betul la kiranya aku ni kan. Huhu.. T_T









Okay, abaikan picture yang last sekali tu. Kihkihkih. Anyway, congratulation to all of us. Haha.

P/S: Mohon tembakan doa untuk aku dapat kerja tetap ASAP ye. I want to start build my career soon. Don't forget doakan juga untuk mangsa banjir dan flight AirAsia sama ye.

Till next post,
Assalamualaikum and peace be upon all of you. ^ ^

Thursday, 21 August 2014

Kasut, Si Pemilik, dan Destinasi

Assalamualaikum & peace be upon u.. :)

Ada sepasang kasut. Di pilih dari sebuah kedai biasa, di pakai dan di jaga sebaiknya. Walaupun dari kedai biasa, tapi kerana cermatnya di jaga, semua mata rasa kasut tu istimewa. Hari berganti bulan, bulan berganti tahun. Kasut bertukar pemilik, bertukar destinasi. Kehidupan baru bersama pemilik baru, dan suasana baru, tempat baru. Kasut tak lagi terlihat istimewa. Mungkin kerana faktor penjagaan yang berbeza, mungkin di sebabkan suasana yang berbeza, mungkin dah tamatnya zaman kegemilangan kasut itu, mungkin, mungkin, mungkin. Pelbagai spekulasi. Tak pasti di destinasi baru ini, sejauh mana kasut mampu memberi keselesaan dan keistimewaan kepada pemilik. Tak pasti hingga mana tapaknya mampu terus utuh memijak bumi, menahan geseran langkah pemilik. Entah esok, entah lusa, haus lah tapaknya.

Tiba-tiba pemilik ambil kasut, bersihkan, gilap semula, dan katakan padanya, "Terima kasih kerana bersabar dan setia bersama susah senang dengan ku di sini, walau cuaca pelbagai ragam di tempat ini. Perjalanan kita akan tamat tak lama lagi. 2 minggu sahaja lagi. Maafkan aku, terlalai dari menjaga kebajikanmu sebelum ini."

Kasut gembira. Bukan kerana akan meninggalkan tempat baru, tapi kerana akhirnya kasut terasa istimewa semula. Walau hanya di pandangan pemiliknya.

-TAMMAT-

InsyaAllah aku bakal bergraduasi dari alam undergraduate dalam masa 2 minggu lagi.
Doakan untuk aku dan batchmates aku ye. ^_^
Thanks.

Until next entry (insyaAllah dengan title penanam anggur),
Assalamualaikum and peace be upon u. ;)

Tuesday, 30 August 2011

cuma nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri sahaja

assalamualaikum & hi hi..:D

ok, di kesempatan ni, nak ucapkan selamat hari raya Aidilfitri buat korang semua..:) minta maaf untuk semua kesalahan yang telah aku/saya buat, tak kira la yang terzahir or terlindung.. maafkan jugak untuk semua perasaan ke-tidak-puasan hati terhadap entries aku di blog ni..

btw, untuk raya kali ni.. hurm, seriously aku tak rasa macam da raya je.. macam masih dalam mood puasa lagi je sebenarnya.. maybe sebab tak betul-betul hargai bulan ramadhan kot.. sedih la ramadhan da habis.. aku harap, aku dan korang semua akan terus diberi kesempatan untuk bertemu dengan ramadhan tahun hadapan pulak.. insyaAllah..:)

owh ye, family aku akan pulang ke kampung malam nanti.. tapi aku and adik aku akan stay here since aku tak nak balik kampung sebab mood final exam aja yang ada, mood raya tak ada.. huhu.. adik aku lak, next week pon dia exam gak.. ada trial SPM.. since dia nak suruh aku tolong ajar Add Math, so dia pon terpaksa la stay here with me.. kesian dia..

nampaknya selama 4 tahun ni, aku akan rasa tak da erti la raya sebab raya semua bertembung dengan final exam.. sobsobsob ;[

ok itu aja dari aku.. sorry tak da kad ucapan.. tak ada masa nak buat..

assalamualaikum and selamat hari raya aidilfitri buat kornag semua...:D